.hack//Bransoleta Zmierzchu
Manga .hack//Bransoleta Zmierzchu Tom 1, pierwszy rzut okiem:
Moje pierwsze wrażenie po odpakowaniu paczki z JPF’u było bardzo pozytywne. Postacie choć czarno-białe (pomijając bonusowe kolorowe strony na początku) są naprawdę bardzo pięknie narysowane (ach ta Rena), szkoda tylko, że pierwszy tom kończy się tak szybko (ledwie 179 stron).
W porządku, to tyle tytułem wstępu (można jeszcze dodać, format mangi jest standardowy – jak np. Dragon Ball’a z JPF – aczkolwiek posiada dodatkową kolorową okładkę zakładaną na tomik)
Historia, o czym tak właściwie to jest?
By nie popsuć Wam przyjemności czytania napiszę tylko pokrótce zgodnie z zawartą w mandze kolejnością chronologiczną, przygody, które spotkają naszych bohaterów w pierwszym tomie.
LOGIN_0 (prologue)
„W tedy byłem pewien, że ci cali ’.hackersi’ istnieją tylko w plotkach..”
Na początku jesteśmy świadkami krótkiego epizodu gry dwójki graczy, rodzeństwa Reny i Shûgo, a także dostajemy garstkę informacji o postaciach, które spotkamy na następnych kartkach..
LOGIN_1 (legendarni .hackersi)
Kolejny epizod zaczyna się od narracji/wspomnienia Sûgo. Właśnie do jego siostry doszedł e-mail od firmy CC, producenta gry „The Word”. Po jego przeczytaniu Rena namawia swojego brata by zagrał z nią w TW nowymi, bonusowymi postaciami które wygrała.
Welcome to
T H E W O R L D
Rena i Shûgo zwiedzają miasto. Następnie za pomocą Bramy Chaosu przenoszą się do innego obszaru gry. Tam spotykają pierwszego wroga… Po pokonaniu go pojawia się kolejny, tym razem już o 39 lv silniejszy… jak to się kończy…?
— You Lose —
D E A D
Ale czy na pewno… ? Okazuje się jednak że Shûgo nie zginął, na dodatek spotyka tajemniczą dziewczynę, Aurę, która leczy jego obrażenia powstałe w wyniku obrony Reny przed atakiem.
LOGIN_2 (bransoleta Kite’a)
Startujemy od momentu w pojawienia się Aury. Twierdzi ona iż nasz bohater został wybrany by kontynuować legendę .hackersów. Przekazuje mu bransoletę Kite’a, po czym znika. Shûgo wraca do obszaru gry w którym się znajdował, odnajduję siostrę bezpieczną w objęciach jakiejś postaci. Po chwili Magiczny Golem znów ich atakuje, pierwszy atak odpiera ów nieznajomy, jednak definitywnie Golem zostaje pokonany przez, Shûgo, który użył nowo otrzymanej bransolety.
Kompilacja danych………………………………………………… zakończona []
Po walce nieznajomy (Balmung) znika, pod koniec odcinka do Shûgo i Reny dołącza Mirelle.
LOGIN_3 (dwunasta w południe)
Jak to w większości RPG on-line bywa, użytkownicy mogą sobie wysyłać wiadomości. Poprzedni odcinek taką wiadomością się skończył (zaproszeniem od Mirelle do Shûgo i Reny). Ten rozpoczyna się spotkaniem (pozwólcie …że od teraz będę pisał R-Rena, S-Shûgo, M-Mirelle) S, R i M w kryjówce tej ostatniej. Hm… miało być krótko i bez wnikania w szczegóły… tak więc od teraz postaram się bardziej ogólnikowo bo spoilerów się namnożyło. S, R i M wyruszają na specjalnego walentynkowego questa.
Podsumowanie:
Shûgo i Rena: Przechodzą na level 2
Zdobyte przedmioty: Marynarskie ubranko, strój pokojówki, kocie uszy.
LOGIN_4 (kwiecista burza kwitnących wiśni!)
Z okazji święta kwitnięcia drzew wiśni S, R i M wyruszają na obchody. Mirelle po dotarciu na miejsce idzie do sklepu, S i R natomiast idą poszukać wygodnych miejsc na obchody. W trakcie oczekiwania na K spotykają uroczego pieskaaaa – õka.
Podsumowanie:
õka otrzymuje punkty doświadczenia
õka otrzymuje przedmiot 'obroża’ (wyposażenie!)
reputacja Shûgo spadła
LOGIN_5 (kupinek)
S i R spotykają Hotaru, zwraca się do nich z prośbą, poszukuje kogoś kto uleczy jej kupinka. W trakcie powstałej rozmowy pojawia się gracz o nicku Komiyan III. Z początku pomocny, jednak po niezbyt miłej rozmowie odmawia pomocy. Po tym jak okazał się być kumplem z klasy S i R i wywiązaniu się kłótni R i K wylogowują się z serwera.. Shûgo jednak było nie było, jak na bohatera przystało pomaga wyleczyć kupinka Hotaru.
LOGIN_6 (yakuta, tanbata i wielki wyścig)
Wszyscy bohaterowie spotykają się na obchodach święta Tanbata. Po wypełnieniu wstępnych… obrzędów… stają do wielkiego wyścigu…
Postacie, miejsca, przedmioty, itp..: (chronologicznie)
1. The Word
Gra typu rpg no-line. Wyprodukowana przez firmę CC. Gra w nią ponad 200 mln osób na całym świecie.
2. .hackersi
Legendarne postacie w TW mające rozwiązać „ostatnią zagadkę”
3. [ /LTMIT ]
System operacyjny
4. Head-moun controller
Urządzenie umożliwiające grę w TW
5. Root town
Pierwszy obszar do którego loguje się R i S. Tu rozgrywa się część akcji LOGIN_1
6. Brama Chaosu
Dzięki niej gracze przenoszą się w inne obszary gry odpowiednie do ich poziomu
7. Twarzopies (lv2)
Pierwszy wróg R i S
8. Magiczny Golem (lv 40)
Drugi wróg R i S, pokonany przez S
9. Aura
Tajemnicza dziewczyna, przekazuje bransoletę Kite’a Shûgo. Nie wiemy o niej jeszcze za dużo, na pewno można powiedzieć iż nie jest żadnym graczem, programem czy wirusem..
10. Bransoleta Kite’a
Legendarna bransoleta o dość sporej mocy, nie znamy jeszcze jej dokładnego zastosowania, źle użyta zaburza statusy graczy.
11. Strach (lv 1)
Kolejny wróg S i R
12. Rar
Unikalny, rzadki przedmiot w grze
13. Firma CC
Producent gry TW
14. Balmung
Legendarny gracz TW, obecnie koordynator systemu TW. Wymyśla nowe questy dla graczy itp.
15. Obszar : Błogosławiona kraina
Miejsce w którym R, S i M wykonują Walentynkowego questa
16. Dyniogłowy
Wróg R i S w walentynkowym queście
17. Zaburzenia statusu graczy:
– Zapieczętowanie: gracz nie może nic zrobić
– Przeklęcie: „ojoj.. niedobrze mi się zrobiło..”
– Charm: zauroczenie, nagły pociąg do innej postaci (nawet wroga)
18. Hanami
Święto kwitnięcia drzew wiśni (sakra), piknik pod kwitnącymi drzewami
19. Szkielet
Wróg R, S, õka w LOGIN_4, pokonany przez tą ostatnią.
20. UMA
Skrót od ang. Unidentified Mysterious Animal, znane z legend, aczkolwiek co do ich istnienia nie mamy pewności – zwierzęta sterowane przez komputer a nie gracza.
21. Kupinek
W oryginale jp. „Puchiguso”
22. Pióro feniksa
Pióro leczące kupinka
23. Obszar : Dolina Płomiennego czyśćca
Obszar gry, w którym można znaleźć/zdobyć pióro feniksa
24. Ceber
Posiada pióro feniksa..
25. Tanabata
Święto gwiazd, wg. Starej chińskiej legendy o pasterzu zakochanym w tkaczce
26. Yukata
Jp. Lekkie kimono letnie
27. Nekama
„Sieciowy transwestyta”
28. Obszar : Wielka rzeka błękitu
Tu rozgrywa się wyścig z LOGIN_6
30. Rekin
Potwór z wielkiej rzeki błękitu, mega rzadka wersja wykonana ze złota, prawdziwy rar.
31. Hotaru
Bardzo lubi zwierzęta (naprawdę bardzooo, przez co zdarza się jej postępować dość dziwnie..), łączy się z serwerem jp. TW z USA.
32. õka
Dziewczyna – wilkołak, potrafi się zamieniać w wilka, zwana „õka – boska pięść”, aktualnie bardzo silna, lubi walkę z przeciwnikiem na poziomie
33. Mirelle
Rare-hunter (maniakalna kolekcjonerka rarów). Dołącza do drużyny R i S z powodu bransolety Shûgo
34. Komiyan III
W realu kumpel S i R z klasy
35. OSKAR
OSKAR jest to kupinek Komiyan’a III
36. Rena (lv 2, 14lat)
Bliźniacza siostra Shûgo, bardzo kocha swojego brata, wygrała limitowane postacie .hackersów i namówiła S by z nią zaczął grać. Posiada chyba najładniejszą postać w grze!
37. Shûgo (lv 2, 14lat)
Nasz bohater! Otrzymuje od Aury tajemniczą bransoletę, brat Reny.
Podstawowe informacje :
Tytuł mangi (pl): .hack//Bransoleta Zmierzchu Tom 1
Tytuł mangi (en): .hack//Legend of Twilight volume 1
Ilustracje: Rei Izumi
Scenariusz: Tatsuya Hamazaki
Wydawnictwo (pl): Publishing House „J.P.Fantastica”
Wydawnictwo (en): Kadokawa Shoten Publishing Co., Ltd, Tokio
ISBN (całość): 83-89505-79-7
ISBN (tom 1): 83-89505-80-0
Autor recenzji: volix
Alternatywny punkt widzenia:
– Recenzja na Tanuki.pl